Roncalli Scholengemeenschap
Tuinderspad 6
4613 CA Bergen op Zoom
Postbus 258
4600 AG Bergen op Zoom
INLEVEREN SCHOOLBOEKEN ONDERBOUW (LEERJAAR 1 T/M 3)
Je schoolboeken lever je aan het eind van het schooljaar weer in. Dit zal gebeuren op dinsdag 11 juli in de kantine waar je ook meteen een inleverbewijs zult ontvangen. Dit proces hebben wij helemaal uitbesteed aan de firma Iddink. Van hen ontvang je een inleverformulier op het bij Iddink bekende e-mailadres voor de gehuurde studieboeken. Inleveren zonder inleverformulier is NIET mogelijk.
Op de afgesproken dag is er op school een inleverteam van Iddink aanwezig. Zij scannen en controleren de boeken en je ontvangt een inleverbewijs. Bewaar dit goed! Eventuele schade of vermissingen worden ter plekke vastgesteld waarvoor een boete is vastgesteld welke terug te vinden is in de voorwaarden. Het kan zijn dat er een korte wachtrij ontstaat, waarvoor we je begrip vragen. Indien je verhinderd bent, kun je iemand anders vragen jouw boeken in te leveren. De boeken kunnen NIET worden ingeleverd bij een docent, de receptie of het boekenfonds.
Dinsdag 11 juli in de nieuwe gymzaal
Van | Tot | Groep |
08:30 | 08:50 | 11 |
08:50 | 09.10 | 12 |
09:10 | 09:30 | 13 |
09.30 | 09:50 | 14 |
09.50 | 10.05 | 15 |
10.05 | 10.20 | 16 |
10.20 | 10:35 | 22 – vtl |
10.35 | 10:45 | 21 – vtl en vtl uit 23/24/25 |
10:45 | 11.05 | 23 – vbp |
11.05 | 11.20 | 24 – vbp |
11:20- | 11:35 | 25 – vbp |
11:35 | 11.50 | 26 – vbp |
12.20 | 12.35 | 30 – vwo |
12.55 | 13.05 | 31 – vwo |
13.05 | 13.15 | 32 – vwo |
13.15 | 13:30 | 35 – vtl |
13:30 | 13:45 | 36 – vtl |
13.45 | 14.00 | 37 – vtl |
14.00 | 14.15 | 30 – 31 havo |
14.15 | 14.30 | 32 – havo |
14.30 | 15.45 | 33 – havo |
14.15 | 14.30 | 34 – havo |
Niet of laattijdig inleveren
Ontbreken er één of meerdere boeken? Dan dien je dit zo spoedig mogelijk (hoe eerder hoe beter) naar Iddink op te sturen. Afhankelijk van het moment van verzenden worden kosten voor ‘te laat inleveren’ aangerekend waaronder een administratieve kost van € 4,95. De gemaakte verzendkosten zijn voor de leerling. Is een boek aantoonbaar beschadigd of beschreven? Dan kan het zijn dat de leerling hiervoor een factuur van Iddink ontvangt.
Afwerken werkeenheid
Alle boeken moeten worden ingeleverd. Moet je nog een taak afwerken? Dan kan je gebruik maken van kopieën van de benodigde leerstof. Deze zijn op woensdag 20 juli af te halen in lokaal 008 (boekenfonds). Als je de boeken houdt dan volgt er automatisch een boete vanuit Iddink.
Boeken bestellen onderbouw (leerjaar 1 t/m 3)
De leerlingen van leerjaar 1 t/m 3 dienen de boeken te bestellen via Iddink (leerlingen uit leerjaar 4 t/m 6 ontvangen hun boeken via het leermiddelenfonds op school).
Bestel je boekenpakket vóór 17 juli 2023. Dan weet je zeker dat je alles op tijd binnen hebt.
Zo werkt het:
Huidige leerlingen uit leerjaar 1 en 2 ontvangen de bestelinformatie met instructies op het bij Iddink bekende e-mailadres. Voor leerlingen die van de eerste naar de tweede klas gaan geldt dat zij pas na de vergaderingen de boeken kunnen bestellen. VTL-leerlingen bestellen namelijk andere boeken dan VBP-leerlingen. Pas bestellen als duidelijk is welke opleiding je volgend schooljaar gaat volgen.
Leerjaar 2: 2 keuzes
– VTL (vmbo)
– VBP (havo/vwo)
Leerjaar 3: 3 keuzes
– VTL (vmbo)
– VBP (havo)
– VBP (vwo)
Levering
Als je vóór maandag 17 juli 2023 bestelt, levert Iddink je bestelling voor de start van het nieuwe schooljaar op het huisadres. Zodra je bestelling onderweg is, ontvang je een e-mail over de status van je bestelling. Ben je niet thuis? Geen probleem. Je ontvangt een kaartje in de brievenbus met aanwijzingen waar je je pakket kunt ophalen.
Wil je meer weten of heb je een vraag, kijk dan op www.iddink.nl/contact. Daar staan veel vragen en antwoorden en vind je informatie over de verschillende contactopties mocht je er niet uitkomen
SCHOOLBOEKEN GROEP 10a/b en 20
Inleveren schoolboeken groep 10a/b en 20
Je schoolboeken heb je in bruikleen ontvangen van de school en dien je aan het eind van het schooljaar weer in te leveren. Het inleveren van de schoolboeken zal plaatsvinden op vrijdag 7 juli 2023 bij mevr. Stander in lokaal 008. Indien je verhinderd bent, kun je iemand anders vragen jouw boeken in te leveren. De boeken kunnen NIET worden ingeleverd bij een docent, de receptie of het boekenfonds. Eventuele schade of vermissingen worden ter plekke vastgesteld waarvoor een boete is vastgesteld welke terug te vinden is in de voorwaarden.
Boekenverstrekking schooljaar 2023-2024
De schoolboeken voor groep 10a/b en 20 worden door de school geleverd en ingenomen. De boeken blijven gratis, behoudens eventuele boetes voor beschadigde of ontbrekende boeken. Ophalen van de schoolboeken kan op vrijdag 25 augustus 2023 van 9.00 tot 11.00 in de (oude) gymzaal (014).
SCHOOLBOEKEN BOVENBOUW (LEERJAAR 4 T/M 6)
Inleveren schoolboeken bovenbouw vrijdag 7 juli
De leermiddelen voor de bovenbouw worden door de school geleverd en ingenomen. De leermiddelen blijven gratis, behoudens eventuele boetes voor beschadigde of ontbrekende boeken. Als je in de loop van het volgend schooljaar overgaat naar het volgende leerjaar kun je je boeken omruilen tijdens de openingstijden van het leermiddelenfonds of na afspraak met mevrouw Stander.
Wanneer?
Leerlingen van 4-havo die doorstromen naar 5-havo, van 4-atheneum en 5-atheneum die doorstromen naar 5-atheneum, 6-atheneum leveren de boeken in tussen 08.30 uur tot 12.00 uur in lokaal 008.
Boeken die het volgende leerjaar nog nodig zijn hoeven niet ingeleverd te worden.
Boekenverstrekking schooljaar 2023-2024
Via onderstaand schema zie je wanneer je de boeken moet ophalen. Locatie van het ophalen is de (oude) gymzaal (014).
Vrijdag 25-8 | 41 van 08.30 tot 09.30
42 van 09.30 tot 10.30 43 van 10.30 tot 11.30 48 van 10.00 tot 12.00 |
51/52/53 12.30 tot 13.30
45/46/55/56 van 13.30 tot 14.30 65 van 14.30 tot 15.30 |
Maandag 28-8 | 441 van 08.30 tot 09.30
442 van 09.30 tot 10.30 |
443 van 12.30 tot 13.30
444 van 13.30 tot 14.30 |
Werken met een chromebook
Om het onderwijs goed te laten verlopen willen wij u adviseren om gebruik te maken van een Chromebook. Roncalli heeft gekozen voor samenwerken met The RentCompany BV. Het aanbod dat zij bieden betreft een Chromebook die is afgestemd op het onderwijs binnen Roncalli. Dit apparaat beschikt over de juiste functionaliteiten en wordt optimaal ondersteund door onze afdeling systeembeheer. Daarnaast ontvangt u extra service, is het verzekerd en krijgt u een leenmodel in geval van problemen aan de Chromebook. In geval van een ander type device zal systeembeheer hun uiterste best doen om de basis support te verlenen. Nieuwe leerlingen ontvangen een informatiebrief met daarin een schoolspecifieke bestelcode en een bestelinstructie bij The Rent Company.